Verslag en foto's: Diana Derks
Bij onze club houden we van waterpolo. Van jong tot oud zijn we een heel seizoen aan het trainen en spelen. Dit natuurlijk met het doel om te groeien en te ontwikkelen, zowel individueel als met het team. En dat is gelukt. En hoe leuk is het dan om deze skills op allerlei manieren toe te passen?
Afgelopen woensdag mochten onze jeugdspelers dat doen tijdens een potje floatie-waterpolo. Alle spelers namen een floatie mee. Luchtbedden, flamingo’s, dolfijnen en donuts… Alles kwam voorbij en werd gebruikt. De opdracht was simpel: Ga op je floatie drijven en speel waterpolo. Je mag er niet vanaf vallen want dan is de bal voor de tegenstander.
En toen bleek dat floatie-waterpolo helemaal niet zo makkelijk is, als je ineens zittend of liggend een bal moet gooien. Dit leverde hilarische situaties op. Het schateren van het lachen galmde door het zwembad. Of er uiteindelijk veel “waterpolo” uit voortkwam, weet ik niet.
De chaos was groot, maar het plezier nog groter! Volgend jaar nog een keer???